#209 Det optimala målet i …

… kundrelation. Vad kan det vara? För ett tag sedan gick jag en utbildning och denna frågan kom upp. De flesta säger att kundens ska vara nöjd genom att de får bra service, bra produkter eller lösningar, MEN och här kommer ett stort MEN det optimala målet är att kunden pratar om dig och det ni gjort tillsammans med andra människor så att ditt arbete och goda rykte sprids vidare.

Detta händer ibland för mig att detta uppnås och i för ett tag sedan var det så. Jag var tillsammans med en kund på en företagsresa som startade i Trollhättan för att sedan åka vidare till Oslo. Stoppet i Trollhättan var ett studiebesök i en fabrik. Under rundturen började två medarbetare hos min kund prata med ägaren hur bra det varit att vi samarbetat under två år och vilken skillnad det blivit. Senare under fikat tilltalar ägaren mig och lotsar mig ner till deras VD. Där får jag en stunds prat med honom, återigen med en av min kunds medarbetare som återigen förstärker vikten av vårt samarbete. Allt slutar med att jag får ett möte bokat. Till råga på allt är företaget utan försäljningschef sedan två månader. Bra timing.

Resan till Oslo var trevlig på många sätt. Kul att tillhöra ett sammanhang och både mycket skratt och en hel del guidning.

Tavla / skulptur som symboliserar ”tills döden skiljer oss åt”. Inte mig emot!

Hittade ett öl som heter 7 Fjell. Flaskan ska bara hem!

Kul kompis som sätter en sådan fin bild!

Vilken fin gest min kärlek gjorde till mig i veckan. Snacka om att bli tårögd. Världsklass om Ni frågar mig.

På tal om fina gester så kom detta smset från ena dottern bara så:

…. och här kommer anledningen till att hon skrev så:

Alltid en skön känsla såklart.

Skön känsla var det igår också när jag tog bort gipset efter drygt tre veckor. Nu är det plastsko som gäller och TRÄNING. Fattar ni hur gött det är?

Har haft ett coachinguppdrag med en försäljningschef och en av hans säljare. Till saken hör att säljaren är till hälften är sjukskriven. Allt började med att de ville göra ett test (SPQ Gold) för säljhinder. Därefter satt jag ner och pratade med personen några timmar. Inte ett av de enklaste samtalen, men jag fick reda på en hel del som inte tidigare kommit fram. Därefter har säljchefen och säljaren haft ett möte och båda har återkopplat till mig att det var ett lyckat möte.

Var på konsert med Star for life i fredags. Pyramidalt mäktigt tycker jag. Härligt att idén kom upp och att jag gick dit. Musik förgyller alltid som Ni vet.

Tillbaka som PT igen. Bara att boka mig eller kontakta mig för att prata om utveckling.

I fredags fick beställning på en SPQ Gold. Jättespännande för att det är ett test att testa testet för att det företaget ska ha det i sin verksamhet. Att företaget har kontor över hela landet gör saken absolut inte det mindre spännande, snarare tvärtom.

Tre saker som gläder

  • Tillsammans såklart!
  • Gipset är borta och nu blir det träning igen.
  • Självklart möte i Trollhättan jag skrev om inledningsvis

Må bäst!

// Mats

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s