#241 och egentligen en landnings-

-sida för mitt senaste mailutskick.

Över 40 000 000 kronor i offerter varav cirka 15 000 000 kronor i order ger över 37 % i hemtagningsprocent under ett år.

Dessutom mellan ett till två samtal till nya och befintliga kunder som tidigare inte fått någon proaktiv uppmärksamhet under senaste halvåret

Visst låter dessa siffror riktigt bra? Hur många av Er som läser detta har detsamma nu i Coronatider?

För ett år sedan fick jag ett uppdrag där jag varannan vecka skulle följa upp tre innesäljare och en utesäljare med deras offerter samt utgående samtal. Innan var detta mer eller mindre obefintliga arbetsuppgifter.

De offerter som blev order var de offerter där kunderna ringde in och beställde utan att min kund egentligen hade någon kontroll.

DET är delad glädje från min kund och mig att han var så förutseende att han tog in mig för detta uppdraget och att han fortsatte under dessa svårare tider.

Vill du veta mer om uppföljning kan du också läsa detta inlägg

Så min uppmaning till Er;

Ta in extern hjälp för att få till riktigt bra uppföljning. Det lönar sig ALLTID!

Tre saker som gläder:

  • Förutseende kunder
  • Uppföljning är viktigt och lösnamt
  • Idag är det den sjunde (7:e)….

Må bäst!

// Mats

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s