Är extern rådgivning …

… rådgivande? Jag är säker på det. Under mitt sista halvår som VD i en turbulent tid hade jag en hel del kontakt med externa rådgivare, antingen för att få råd eller för att få bekräftelse på att jag var på rätt väg.

Bara för att jag vet att det är bra med rådgivning har jag utvecklat ett koncept som kallas Bollplank nr 7, där Ni som vet att detta är viktigt ska kunna teckna avtal med mig om detta.

Bollplank nr 7

Läs mer om detta i här: Bollplank nr 7

Måste säga att jag blir redigt förbannad över den här reklamen om hemsida där man kan gå in och hitta ett vänsterprassel. Helt säker på att man INTE ska uppmana till detta. Välj väg och stå för den istället för att gå bakom ryggen på den som du delar liv med! Gör om gör rätt.

Är så inspirerad över att ha ett eget kontor så det är gåshud varje dag jag kommer hit.Så här ser det ut i skrivandets stund:

kontoret

Arbetet med Västra Frölunda löper på. Dels förhandlar vi om ett avtal som säkert snart är i hamn. Jobbar också med att skapa bra erbjudande till Er som vill vara med och göra skillnad i denna stadsdel. Dessutom har vi haft ett första möte med en potentiell partner redan. Möte var i allra högsta grad positivt. Många fronter samtidigt som vanligt när det gäller mig.

Ring mig – 0702 -668 639 – om ni är intresserade av att veta mer hur Ni kan hjälpa Västra Frölunda att göra skillnad.

Senaste nytt i 7 Konsulterandes Fan-Club är Göteborgs Handelsstål som jag jobbat med under våren med struktur, prestationsfokus samt argumentation. Ett härligt gäng som jag gärna jobbar med igen!

Av någon outgrundlig anledning så berör hockey-VM alltid. Måste ha ett göra med att jag alltid följde när jag var liten. Oavsett vilket så sitter jag där framför tvn varje år.

Om NI tror att Bollplank nr 7 är det senaste konceptet från mig, så tror Ni fel. Jag har ytterligare ett i röret som kommer fram när som helst.

Inte bara kontor utan också ”arbetskamrater” – i form av de som jobbar hos Västra Frölunda. Kul med fikapausen och ”tjötet”

Jag håller på med en enklare ledarskapsutbildning just nu. ”Eleven” är en säljare samt platsansvarig med några anställda. Önskemålet var att få lite verktyg för att underlätta arbetet med personalen.

Utbildningen är uppdelad i tre delar: Ledaren – medarbetaren – teamet. Denna utbildning görs under cirka en timma vid fyra tillfälle tillsammans med uppgifter att praktisera mellan träffarna. Kanske detta är något för Er därute i cyberspace?

Skärmklipp 2015-05-17 10.46.12

Vi har haft ett uppföljningsmöte av Affärsgruppen 3 i 1:s aktivitet. Det som glädjer mig mest är att vi bestämde oss för att göra något liknande igen. Uppenbarligen var tänket rätt.

Veckans tre saker som gläder:

  • Kontoret såklart!
  • Bollplank nr 7!
  • Alla tre barnen verkar vara fulla energi och ger järnet just nu!

Må bäst!

// Mats


Lämna en kommentar

7:an®Passion FÖRsäljning

Bra prestation ger bra resultat

XLNT Post

Bra prestation ger bra resultat